reklama
  
Pro zobrazení boxu s titulky vložte do svého webu následující kód:
Add to Google
Přidej na Seznam

Radovi radí asi někdo jiný než Křetínský

09.10.2008 09:41 - Fejetony
Petr Rada přijal kritiku s úsměvem (© sport.cz)
 
Tak jsem se ve všech těch diskuzích okolo nominace české reprezentace na dvojzápas kvalifikace MS 2010 dočetl spoustu moudrostí. A abych nebyl za hlupáka, přidám také pár těch vlastních a zcela jistě originálních.

Předseda představenstva Sparty chtěl vidět na hřišti mládí, Lavička mu to slíbil, ale z cesty sešel. Nevím co kdo chce po Radovi, ale ten se na cestu mládí ani nevydal. U něj vyhrává zkušenost...

Reprezentační trenér Petr Rada nominoval a nepřekvapil snad vůbec nikoho. Vsadil, prý, na jistotu a tou mládí v žádném případě není. Pozor! Nenechte se ošálit při pohledu na jméno Vlček! Opravdu se nejedná o nevinné, mlaďounké vlče pana vlka! Je to náš starý, kdysi sešívaný a dnes fialkový, Standa! A snad právě proto že již neni ve Slavii se na něj znovu dostalo. On se tam totiž z vedoucího týmu naší ligy neobjevil vůbec nikdo! A kdo by taky měl právo na dres tolikrát zatracované, ale stále milované reprezentace?!

Petr Čech je jedničkou a kdo bude sedět na lavičce není až tak důležité. Ale i tak by si snad dnes nejlepší brankář GL, téměř neprůstřelný a často čarující, Martin Vaniak tu čárku mohl na své konto připsat. Je ovšem možné, že cestovné z Edenu je dražší než to z Bruselu a Berlína. No ještě, že nepovolal Rada Jaromíra Blažka, i když jak jsem psal výše, sedět za Čechem nebo za Kozáčikem vyjde na stejno.

Tomáš Necid? Je mlád, nemá zkušenosti, na svou šanci se musí naučit čekat. "Jsem rád, že má formu. Samozřejmě, že by to bylo dobré i pro nás, ale jeho zkušenosti nejsou ještě takové, abych ho na takhle důležitý zápas povolával. Počítám se zkušenějšími útočníky," vysvětlil Rada. A tak se dostalo na velezkušeného Míru Slepičku. Pravda, je mu o téměř o 8 let více a věřte tomu nebo ne, má na svém kontě dokonce jeden, opakuji JEDEN!, reprezentační start. Pochopitelně, gól v něm nedal. Nevím, nevím, zda ona zkušenost je opravdu tím správným měřítkem, v tomto případě "radítkem". Neměla by rozhodovat momentální forma? Pár čísel se přímo nabízí: Necid odehrál letos 9 ligových zápasů a v nich 748 minut. Dal 7 branek a kraluje střelcům. Slepička odehrál o jedno utkání méně, minut 691 a dal celé dva góly... Možné je, že se ani sparťanský kanonýr, o Feninovi a Svěrkošovi ani nemluvě, na hrací ploše neobjeví. Milan Baroš má své místo jisté a na dva útočníky hrát nebudeme. Ale co když mu to nepůjde jako v Galatasaray? Co když se zraní? Zkušený, ale formu Necida nemající, Slepička ho jistě nahradí!

A tak tedy: Mládí vpřed! Ale není nad zkušenost! Vítězslav Lavička měl podle slov Daniela Křetínského za úkol vsadit na mladé hráče a postupně je zabudovat do základu mužstva. Ale jak tvrdil, po jeho odvolání, předseda představenstva Sparty, z této cesty sešel. Já o tom nejsem zase až tak moc přesvědčen. Proti Slavii chytal nejmladší z trojice brankářů Matúš Kozáčik. Z úzkého kádru obránců, který Sparta opravdu má, se nedostalo na jedenadvacetiletého Kroba. Had nemá asi v lize opravdu co dělat a zbylá čtveřice hrát prostě musela. Její věkový průměr? 27,5 roku... Kde vzít a nekrást, že Danielku?

Ve středové řadě se ve stejném zápase objevili všichni mladíci! Kamil Vacek (21) hrál 81 minut, Martin Zeman (19), střídal v 64. minutě Miroslava Matušoviče. A tak jen v útoku, stejně jako Rada, vsadil Lavička na onu proklamovanou zkušenost. Kuličovi bude v sobotu 33 roků, Slepičkovi o měsíc později sice jen 27 let, ale je to přeci reprezentant! Záchranou měl být třicetiletý Libor Došek. Z trojice mladíků dostal šanci, na celých 9 minut, jen Holenda.

Sparta v útoku vyhořela, popelem lehla rovněž lavička pod Lavičkou. Příznivce jednoho z nejpopulárnějších českých týmů z toho jistě bolí hlava. Věřme, že nás všechny, po Polsku a Slovinsku, nebude stejná část těla bolet také. Ale nedáme-li ani gól, budeme alespoň o jednu zkušenost zkušenější!
Autor: Vilém Hodr
Počet zobrazení: 4119
Komentáře (156)
Xavi  09.10.2008 09:53
Pěkná fotka i s komentářem.
Jakub19  09.10.2008 09:57
A opět nechápu, proč je to bráno tak, že Necid tam není dík Slepičkovi. Spíš bych v současné době nevzal Fenina a vzal Necida i Slepičku.
bommpary  09.10.2008 10:06
Protoze je to pravda ty lolku. Kdy uz to ten tvuj zarudlej mozek pochopi? Zacinam mit pocit ze si beznadejny pripad.
Jakub19  09.10.2008 10:19
Ty Bolku...řekl Rada, že se rozhodoval mezi Slepičkou a Necidem? Neřekl a v tom případě je nutné porovnávat všechny možné nominované.
jiri - fcb  10.10.2008 08:44
asi mám taky zarudlej mozek, ale myslím, že je lepší mít mozek zarudlej než žádnej, ty gumo
bommpary  10.10.2008 08:47
zalez do stoly horniku a vubec z ni nevylizej.
SSC NEAPOL  10.10.2008 23:34
radči žádnej než rudej
marty9637  28.10.2008 22:24
ty kráso vás zase je
Ghary  09.10.2008 18:37
já bych radši jel jen s barošem a feninem, ti dva tam nemají co dělat (slepička, fenin) a už vůbec nechápu proč nebere Bednáře...
šolim  10.10.2008 10:10
Nějak popíráš sám sebe! Jel by jsi s Barošem (zajímalo by mě jak jsi se k němu stavěl za poslední rok, možná víc) a s Feninem, ale toho by jsi ještě na stejném řádku nebral. Tak jestli z toho nemáš trošku "guláš"!
Kuchta  09.10.2008 20:00
Ano,mas pravdu,jak Fenin,tak Slepicka tam nemaj v soucasny chvili co delat,kdyz je k dispozici Bednar a Necid ...uz vidim, jak bude Rada po neuspesny kvalifikaci rikat: "Dlouhodobe nemame dostatek kvalitnich utocniku."
Jendys  10.10.2008 14:11
vzal bych barose, necida, fenina a bednare, vlcka mam rad ale gol neda, slepicku rad nemam a gol taky neda zda se mi ze Rada je uplne stejnej jak Bruckner proste na prd
Talkers  09.10.2008 10:04
Tenhle článek mi připadá jako brečení slávistů,nezlobte se na mě,ale vždyt to nemá žádný smysl.
Vaniak tam nemá co dělat,máme lepší golmany.
Zkušenosti u Slepičky a Necida? Necid má nějakých 20 ligových startů Kde se píše repre zkušenosti?
A když jsme u toho bolení hlavy - už mě z těch nářků bolí hlava,stejně jako se píše v článku.
Talkers  09.10.2008 10:08
Jinak ze soupisky Slavie by podávali výkony na repre možná Belaid,Tavares a Necid.. Necid je bez zkušeností,Tavares ani Belaid jaksi nemají české občanství. A doufám,že ho ani mít nebudou nikdy.
clinger  09.10.2008 10:15
Za co je v repre Slepička?je to lepší průměr naší ligy,poslední dobou nemá oslnivou formu.hráč pro repre by měl v naší lize něčím zaujmout,převyšovat ostatní hráče.a to u Slepičky rozhodně neplatí.dneska to vypadá že může reprezentovat skoro každý.a že Necid toho v lize tolik neodehrál?no a.kolik toho v anglii odehrál Walcott???
Talkers  09.10.2008 10:20
Pokud opravdu nevidíš rozdíl mezi Walcottem,který už třetím rokem nastupuje za Arsenal a odehrál za něj >80 zápasů a Necidem,který se začal prosazovat ve slavii až letos,tak je to s tebou dost špatný...
clinger  09.10.2008 10:32
asi se pletu.ještě se podívám,ale že by měl Walcott už tolik odehráno
Talkers  09.10.2008 10:37
http://en.wikipedia.org/wiki/Theo_Walcott ted jsem to kontroloval...
clinger  09.10.2008 10:47
jo máš pravdu
Xavi  09.10.2008 10:50
Kolik z nich hrál od základu a když teď vezmem zápasy co hrál jen v základu tak kolik těch zápasů bylo důležitých? Za důležité nepovažuji nějaké Curling Cup nebo Comunity Shields.
Talkers  09.10.2008 10:54
A kolik těch zápasů v základu odehrál Necid za Slavii? A kolikrát střídal? Narozdíl od Necida je už 3. sezonu v Atýmu,kde pravidelně hraje. Kolik toho Necid odehrál za Slavku,byť v poháru nebo čemkoliv jiném?
Xavi  09.10.2008 10:59
Ale já ho nesrovnávám s Necidem. Myslím, že to byla celkem jednoduchá otázka.
Kuchta  09.10.2008 20:05
Ehm Ehm...Walcott byl uz v nominaci na MS 2006, takze priste si radsi zjisti FAKTA, nez na nas podobnou sra*ku...Rada je absolutni alibista a reprezentaci vladne Kostal...ale ani to Spartu nezachrani
lexess  11.10.2008 23:05
jenze tam byl bez jedinyho startu za arsenal
yvory  10.10.2008 18:17
nejde o to, jak to dělajou v anglii nebo kdekoli jinde, ale jde o to, že teď když srovnáš postavení Slepičky a Necida v lize, tak Necid na tom je omnohem líp, ta nerovnice je jasná: lepší forma, víc vstřelených gólů, větší potenciál, mládí, dravost, to si myslim, že je o proti Slepičkovým "zkušenostem" ohodně víc. Já bych Necida 100% do repre vzal. A nejsu ani slávista ani sparťan..
vasin-6258  09.10.2008 21:18
Svěrkoš,Fenin,Slepička out Baroš,Bednář,Necid s tim že necida bych tam bral misto Fenina na lavičku na poločas na zkoušku....a řeknu vam docela by mne zajimalo kdo bude hrat stred zalohy kdyz jsou vseci zraneni jediny kdo tam je je plašil..
El_Cid  10.10.2008 12:21
no jeste jarolim, ale vsichni vime jak jeho zapasy v repre vypadaly.....
alegre  09.10.2008 11:12
Necid nastoupi v lize 38x a dal 14 branek... V 19 letech...
Tsigi  09.10.2008 11:59
Slepička má 121 startů 16 golu(zdroj sparta.cz)
sterda  09.10.2008 12:03
alegre  09.10.2008 13:29
A je mu o 8 let víc...
Jakub19  09.10.2008 13:34
Škoda, že to tam mají špatně.
alegre  09.10.2008 13:40
Miroslav Slepička 10.11.1981 144 utkání 28 branek
Jakub19  09.10.2008 13:41
Hned to vypadá lépe
canniggia  10.10.2008 10:21
kua ale co ta jeho produktivita?Ubohost!!!Ptří spíš do zálohy,než do útoku,tragéd!
Jakub19  10.10.2008 10:42
Tak já nahlížím na to, jak hraje...né na statistiku.
yvory  10.10.2008 18:19
tomu říkám ZKUŠENOSTI! :))
Jakub19  10.10.2008 18:21
Myslíš, že 121 zápasů je málo?
wobr z londýna  10.10.2008 14:50
co to meleš proboha? Jdi si dát facku, přesně takový blbci jako si ty kazí českej fotbal.
terry  09.10.2008 10:06
Dobrá práce alegre Po dlouhé době si se vrátil..
terry  09.10.2008 10:10
Ale nevyjádřil jsem se asi úplně přesně a musím částečně souhlasit s Talkersem. Nezdá se mi to jako úplně objektivní. (ne všude)
Talkers  09.10.2008 10:21
Ono by to bylo v pohodě a byl by to zajímavej článek,kdyby tu nějakej slávista s tímhle nebrečel každej druhej den... Pro Alegreho to je zpestření,pro mě to už je ubíjející nuda
maltod  09.10.2008 10:10
Jsem zvedav jestli se tak blbe bude smat i po zapase s Polakama
skaj  09.10.2008 10:15
Neciduv cas jeste prijde. Plne souhlasi ms Radou.
clinger  09.10.2008 10:19
dejme tomu.ikdyž,když se podíváme na jiné evropské repre.tak tam se nebojí dát mladé hráče a vyplácí se jim to.ale víc než neučást Necida mě zaráží účast Slepičky.průměrného hráče naší ligy
spanhel  09.10.2008 10:23
Slepička tam nemá co dělat. Když byl ve formě, tak jsem to ještě bral, ale teď je to, jak říkáš, průměrný hráč naší ligy. Tak ať už se ten přiblblý paranoik Rada vzpamatuje a nominuje do útoku někoho jiného...Ale co, stejně to s neschopným ocáskem Radou na lavičce nikdy nikam nedotáhnem.
Talkers  09.10.2008 10:25
Neříkalo se to samé o Aragonesovi,když nepovolal Raula? Že pos*al nominaci a že u repre nemá co dělat...
spanhel  09.10.2008 10:26
Talkers  09.10.2008 10:28
Pardon,zapomněl jsem,že je tu momentálně většina fans Barcy,tuhle myšlenku jsem měl říct až odpolko,až se vrátí Realisti ze školy
One-Real  09.10.2008 10:30
Já tu jsem, reprezentuji tu současné, nejspíš sám vlajku Realu .
RMCF  09.10.2008 11:44
Já su tady taky
spanhel  09.10.2008 10:17
Ty kecy o zkušenostech SlePIČKY jsou zkrátka "neprůstřelným" argumentem....
terry  09.10.2008 10:22
One-Real  09.10.2008 10:21
Je potřeba neuspěchat Necidův talent, Fenin šel prakticky z 19 do áčka, a nevyplatilo se to, Necidův čas v áčku, by měl začít za 2-3 roky, až prokáže kvality v 21, tak nejsem proti.
bommpary  09.10.2008 10:22
Slepicka je borec. Rada asi pocita s tim ze se Slepec v 27 probere a bude z nej svetovy utocnik a repre vystrili postup do afriky. Jako takovy naivni predstavy jako ma trener Rada nemaji ani deti ve skolce.
Talkers  09.10.2008 10:24
To máš pravdu.. Myšlenku,že Slepička se rozstřílí a vykope nám MS vyřkl minimálně 10x
bommpary  09.10.2008 10:25
No urcite s tim v koutku duse pocita. Jinak by ho tam asi nepovolaval. Teda jestli je Rada ten kdo ma posledni slovo u nominace
Talkers  09.10.2008 10:26
To ano a proto sedí slípka na lavičce...
bommpary  09.10.2008 10:29
Jo ae kdyz se zrani nekdo tak slipka bude hrat cili musi pocitat s tou alternativou ze Slepec bude davat goly. Coz je temer nemozne kdyz se podivame na celu jeho karieru a pocet golu v ni dosazenych.
Premda  09.10.2008 10:24
Sparta potřebuje prodat Slepičku, tak ho Rada bere, o ničem jiném to není, kdyby to bylo pouze o fotbale, tak by tam musel být především Bednář a né, že Rada na tiskovce v pátek řekne, že se na něj teda pojede podívat....
Jakub19  09.10.2008 10:25
sterda  09.10.2008 12:04
Nevím, co je na tom k smíchu
Jakub19  09.10.2008 12:40
celé té první části
ital  09.10.2008 14:14
všechno...
bigfoot  09.10.2008 15:40
Souhlasim. Bednář by měl dostat šanci.
Kuchta  09.10.2008 20:12
Ano mas naprostou pravdu...Slepicka a Kladrubsky je taky to posledni,co Sparta muze prodat...snad se ale jeste nedockame v repre Vorisku,Husku,Zemanu,Holendu a podobny pakaze
Xavi  09.10.2008 10:30
Necid by tam měl každopádně být. Jak říkal Bosák : " Necid má oproti ostatním českým útočníkům jednu obrovskou výhodu a to že se nebojí."
spanhel  09.10.2008 10:34
Aby pak Rada neupřednostnil kanonýra Tomáše Juna, "protože ho zná ze společného působení v Teplicích a ví, co od něj má čekat."
Xavi  09.10.2008 10:44
Premda  09.10.2008 10:35
To má sice Bosák pravdu, ale to by se snad neměl bát žádný reprezentant, takže Baroš, Svěrkoš, Necid, Bednář, ale to je utopie...
Xavi  09.10.2008 10:45
To by neměl no, ale já z Necida mám pocit vyzrálosti v pondělí si počínal jako mazák nato jaký to byl zápas.
nepy  09.10.2008 11:06
ale myšleno v český lize...
merengues  09.10.2008 10:53
Dobře, alegre . Ještě jsi tam mohl zmínit bilanci Slepi*ky v evropských pohárech, aby bylo jeho ztrapnění dokonáno .
wector  09.10.2008 12:08
Dobře? Sorry, ale tohle mi připadá bez hlavy a paty. Třeba Vaniak - hraje poslední sezónu, kdyby nás tlačila pata mezi tyčemi, případně tam povolal vysloveně dřevo typu Blažka nebo to byla příprava a Vaniak by to měl jako dárek před důchodem, tak neřeknu, ale jinak to nemá smysl.

Autor se měl zamyslet na někým jiným a to stopery Slavie, Brabec je proti svému obrazu z prvních záasů někdo úplně jinej a Suchý se na stoperu opět chytil (už nikdy nesmí na kraj).
merengues  09.10.2008 13:36
Vaniak možná je trošku mimo, i když by tam na rozdíl od Blažka aspoň patřil. Co se týče stoperů Slavie, tak si nemyslím, že nás tam teď tlačí bota. Až se kluci ze základu zraní, tak věřím tomu, že by se na Brabce nebo Suchého mohlo dostat. Jinak mně se ten článek líbí, jsou tam zajímavé postřehy.
jiri - fcb  10.10.2008 08:46
u merenguese je to jedno, ten si odplivl a je mu lépe.
wector  10.10.2008 13:18
Zase klid, moc dalších tady ligu nekomentuje na takové úrovni jako on.
Cenda  09.10.2008 11:12
Ta fotka je otresna.Se tam trvari jak priposrany.Ty dva Spartany v kadru chapu.Jsou dole tak jim vedeni vydupalo reprezentacni soustredeni aby se trochu zvedli.
Juventus  09.10.2008 11:13
Dobře Slepičak je zkušenější než Necid to beru ale v derby mě vůbec nepřipadlo že je Slepička zkušenější než Necid!Proboha už mě serou ty řeči že ten je zkušenej a ten je nezkušenejj,prostě jestli si dobrej tak je jedno ejstli je ti 18 nbo jestli je ti 35.J enormální že hráči v 18 sou i lepší než hráči v 35.To není o věku,jestli má nebo nemá zkušenosti,toje o kvalitě!A necid má větší kvalitu než Slepička.Dobře když pan Rada je na ty zkušenosti,proč tam nedal Bednáře který střílel branyk jak na běžícím pásu v Hearts jak na běžícím pásu střílel branky ve druhé anglické a teď prokazuje výborné výkony i v PL!To nejsou zkušenosti?Tak proč je tam zase sparťan a není tam opravdu hráč co tam patří!?Prostě Slípka má 27 ale není lepší než Necid kerej má 19,to je můj názor,to není o zkušenostech ale o kvalitě.A Fenina neodepisujte náhodou co ho mám možnost vidět hrát takk hraje dost dobře,škoda že mu to tam nepadá al ehrně je lepší jak Slepička!
bigfoot  09.10.2008 15:45
Máš sakra pravdu, lépe bych to neřekl
ActWind  09.10.2008 11:51
českej fotbal je kompletně v prdeli (čmfs, reprezentace i český kluby). A protože výjmka potvrzuje pravidlo, tak tou výjmkou je skvěle hrající Slavia. Nejhorší je že za neúspěchy pořád stojí stějní lidé. Koštál v pozadí repre a čmfs, rada je jen loutka, křetinský zas neustále kurví spartu a takovejch by se našlo víc. Ještě že je tu ta slavia...... a to nejsem její fanda. Škoda je, že hráči jako Necid a Kalouda odcházejí do Ruska :( Co nám tu pak zbyde ? velký hnědý smradlavý ...... na ten náš fotbal se už prostě nedá ani koukat.
ActWind  09.10.2008 11:59
ještě přidám poznámku. Co dělá v reprezentaci Kladrubský ? vždyť přes jeho Levou stranu šli v derby 3 ze 4 gólů, a ještě pár šancí které Slávisti neproměnili. Už mě to všechno opravdu sere. Vůbec nic se nezměnilo, Bruckner se jen převtělil do Rady, vždyť je to pořád stejná hrůza. OMG Kde je bednář ? kde je Necid ? Kde jsou všichni další co si repre skutečně zaslouží...
Filip Horký  09.10.2008 12:57
Dovolím si ti oponovat. Přes něj sice v derby šlo hned několik akcí, ovšem není to jeho vina. On sám nemůže ubránit někdy i trojici slávistů, kteří se na něj valili. To je problém celé obranné a záložní řady. Co se týče jeho individuálních výkonnů, je stabilně jedním z nejlepších hráčů ve Sparťanském a podle me i v ligovém kádru
Josemo  09.10.2008 14:05
jen abychom za 10 let neříkali "proč tam nedal nováka, vždyť mu je devatenáct, necid tomu je 29 a má jeden, opakuji JEDEN!, repre start".... proto je chyba nedávat ho tam už od teď..
11111111  09.10.2008 14:16
nNechapu co ten Rada tam dela je to horsi jak Bruckner jen dela to ze posloucha bafunare ze svazu a agenty hracu aby se jim zvedly koeficienty a na trhu byli drazsi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Liquid  09.10.2008 14:22
Velmi trefný článek . Ale vzal bych Bednáře a Necida a nevzal bych Fenina a Slepičku. Ale ono je to těžký když diktuje sparťan Košťál.
melio  09.10.2008 15:03
naprosto souhlasim
muzajs  09.10.2008 16:53
Tak ten diktát Košťála a jeho snaha nacpat do repre sparťany, aby jejich případná prodejní cena byla vyšší je tak očividná, že nemám důvod jí nevěřit. Zatím mi to nikdo nevyvrátil a začínám zastávat myšlenku netreta, aby Slavia bojkotovala repre - až si někdy náhodou Rada vzpomene, ať si trhne a sáhne do Sparty. Ale to je jen utopie. Škoda, líbila by se mi.
ital  09.10.2008 14:26
I kdybyste vyhráli ligu, Ligu mistrů a všechny možný soutěže, Necid získal Zlatou kopačku, Zlatý míč, na druhém místě se umístil Tavares, tak vy stejně budete brečet, jak je nespravedlivé, že třetí skončil Messi a ne Belaid.
Marecko  09.10.2008 14:39
Talkers  09.10.2008 15:03
fantomas  09.10.2008 15:08
No jo, doveďme to do absurdna.
alegre  09.10.2008 15:43
Chyba itale, chyba! 1. Necid, 2. Belaid, 3. Tavares!!!
Liquid  09.10.2008 17:18
Itale chytím tě za slovo, ikdyby vyhrál Necid zlatou kopačku tak by v repre hrál více Baroš
Liquid  09.10.2008 17:20
a naprostý unikát byl na Kypru povolaný Kúdela co hrál jen asi ve 3 přátelksých zápasech Sparty a hned dostal pozvánku a tehdy vynikající Rajnoch tam nejel, ale ono se to sparťanům špatně poslouchá že Košťál sedí asi na 3 židlích a defacto je šéfem svazu i úseku repre
ital  09.10.2008 17:36
Rajnoch? To je jediné, co bych zatím Radovi vyčetl. Ubrečence, kteří si chtějí vyřvat přes média nebrat, i kdyby na to měli.
marcocruz  10.10.2008 01:03
1:4(2xŠmicer,Tavares,Šenkeřík)
jiri - fcb  10.10.2008 08:49
opravdu pádný argument do diskuse o ubulánkovi Rajnochovi
Talkers  09.10.2008 17:23
Spíš bych napsal: I kdyby slavia vyhrála LM,Ligu,Pohár a získali by všechny individuální trofeje,tak by si slávisti stěžovali,že mají v repre jen 10 míst a že jejich skvěle hrající náhradník Belaida sedí jen na lavičce
rufus  09.10.2008 20:20
ListerRD5692  09.10.2008 17:05
Už to začíná být celkem trapné....Ten článek psal opravdu "nezaujatý" divák Necid by si stejně nejspíš nezahrál, když pořád hrajeme na jednoho hrota a ten má rezervovaný patrně na dlouho dopředu Baroš (to že se poslední dobou SNAD už konečně rozstřílel nechme teď stranou, hrál by tak jako tak...) a neskuhrejte pořád, že bere Slepičku a Necida ne. Nikde nikdo neřekl že musí vzít jednoho z téhle dvojice....Necid se reprezentace dočká, nebojte A Bednář? Chtěl jsem ho do repre když měl formu, ale to bylo loni, letos nic moc, když už hraje.
alegre  09.10.2008 17:12
Ja jsem se prosim nedival a proto nemuzu byt divak!
ListerRD5692  09.10.2008 17:31
Tak to se omlouvám já to nemyslel zle, ale ten článek je trošku zaujatý mi připadá...
honziss  09.10.2008 21:43
Tak si přečti do jaké kategorie článek spadá. Fejeton není informační zpráva, komentář nebo životopis.
alegre  10.10.2008 14:33
Fejeton (z franc. feuilleton respektive feuille [fœj] = lístek), či též poznámka pod čarou, u nás tzv. podčárník, je specifický publicistický žánr, obvykle používaný v tisku jako protějšek k hlavním článkům. Vtipně zpracovává zdánlivě nevýznamné, ale zajímavé téma a ukazuje všední věci v novém světle, přičemž je autor hodně subjektivní a vychází z vlastních zážitků.

Pojem fejeton je žánrovým označením pro nový literárně publicistický útvar, který vznikl a rozvinul se na místě novinových fejetonů jako méně rozsáhlý článek, či spíše krátký komentář typický silným subjektivním nádechem a lehkou stylistickou formou, zaměřený na aktuální společenské nebo kulturní téma, často o několika volně spojených tématech. Napsán je lehkým zábavným slohem, mnohdy satiricky komentující či ironizující trefně vybrané dobové události. Častá je nadsázka, humorné postřehy nebo hyperbola. Typický humor obsahuje i užívání prostředků komiky, jazykové hry a hry se slovy či užití knižních tvarů. Autor se většinou soustředí na jeden fakt, využívá sarkasmu, fejeton by měl být gradován do pointy a obsahovat nové, nečekané pohledy na věc a vést čtenáře k zamyšlení nad tématem (proto často obsahuje nezodpovězené otázky).

V západních zemích se dnes názvu fejeton používá pro celou třeba mnohostránkovou přílohu periodika, nebo kulturní a společenskou část, která přináší mimo zpráv především krátké literární žánry, jako beletristické příspěvky, recenze, větší kritiky uměleckých děl aktuální úvahy, eseje či krátká vědecká pojednání, nebo cestopisné stati.

alegre  10.10.2008 14:35
K známým zahraničním fejetonistům patřili Victor Hugo, Heinrich Heine, Théophile Gautier, Charles Augustin Sainte-Beuve (Causeries de lundi). A Vilém Hodr z Hondurasu...

Z domácích jsou to především Jan Neruda (Žerty, hravé i dravé), Karel Poláček, Karel Čapek a Vilém Hodr.

Mezi současné české fejetonisty patří Ludvík Vaculík, Rudolf Křesťan, Jindřiška Smetanová, Karel Kyncl a Vilém Hodr...


Tomanatura  10.10.2008 14:41
honziss  10.10.2008 14:44
honziss  10.10.2008 14:43
Snad to osvětlí podstatu fejetonu těm, kteří o tom nemají ani páru. Jinak, fejetony jsou nejlepší slohový útvar. Taky je píšu.
alegre  10.10.2008 14:45
PODTRHUJI: ...autor hodně subjektivní ...
nani  09.10.2008 18:14
Tom33  09.10.2008 18:27
jedna poznámka k článku, mezi těmi obránci nějak záhadně chybí Kúdela, kterej měl hrát místo Kučery...
majka  09.10.2008 18:51
prijde mi to opravdu jako buleni.. vaniaka do repre nebrat a necida misto slepicky jinak kdyz uz sme u toho,koho mel vzit a nemel,tak mel povolat otepku.. ale co nadelame,vse pri starem
Tomanatura  09.10.2008 19:07
Nechcu nic říkat, ale zápas s Violou a Vasluí ukázal, že Necid si proti lepším soupeřům neví rady. I když, lepší než Slepička by asi byl.
merengues  09.10.2008 22:32
To jsi ho odsoudil celkem brzo .
Tomanatura  09.10.2008 22:47
Zatím si neví rady. Ale je to tak, silnější obrana a nic moc.
merengues  09.10.2008 23:07
A kdo ji z našich kvalifikačních soupeřů má?
GATTUSO  09.10.2008 23:43
tak jako - říct, že si Necid nevěděl rady proti obraně Fiorentiny je trošku nepřiměřená kritika, nemyslíš ?
jiri - fcb  10.10.2008 08:48
počkej, chceš říct, že nás v repre čekají horší obrany, než má Fiorentina ...?
GATTUSO  10.10.2008 09:21
to má být ironická, nebo normální otázka ? ovšem
jiri - fcb  10.10.2008 12:03
to měla být otázka naprosto normální.
GATTUSO  10.10.2008 14:43
pak tedy znovu odpověď - ovšem
merengues  10.10.2008 10:51
V české skupině jsou všechny obrany minimálně o třídu horší.
jiri - fcb  10.10.2008 12:03
fred77  09.10.2008 19:31
Jak říkal Bosák : " Necid má oproti ostatním českým útočníkům jednu obrovskou výhodu a to že se nebojí."...Jarda Bosák má samozřejmě pravdu a mě napadá ještě jedna věta-
" Necid má oproti ostatním českým útočníkům jednu obrovskou výhodu a to,že umí dávat góly."
Kuchta  09.10.2008 20:16
Me je to vcelku jedno...tyhle spartansky sebrance uz stejne dlouhou dobu nepreju, jenom me mrzi, ze to zrovna odsira reprezentace moji zeme ...ale tomuhle Kostalovu ansamblu se opravdu neda fandit ...opravdu radsi budu prat ucast na MS nasim sousedum, ktery aspon hrajou neco, co se da nazvat fotbalem, narozdil od toho, co predvadi CR pod Radou
ph65  09.10.2008 21:18
Jen ještě k té letošní Necidově potenci ... ono by to mohlo vyznít ještě lépe, protože proti Jablonci dal za poločas 4 góly a z toho mu dva neuznali (minimálně jedne pro neexistující offside) a na Spartě dal neuznaný regulérní gól taky.
Wozy  09.10.2008 21:49
po přečtení poloviny článku jsem si řikal co to píše za zapřísáhlýho antisparťana tak u alegreho to chápu no, ale jakoby vám nestačilo že nás teď drtíte ve všem ale ještě musí rejpat a rejpat a jinak z blažka už nemusíme mít strach, ten v repre po euru zkončil...
muzajs  09.10.2008 22:01
Tak já si třeba koupil fungl novej rejč na to rejpání , příležitost se musí využít.
ruza92  09.10.2008 22:08
Jak bych shrnul tenhle článek? Nějakej slávista brečí, že tam není jejich Vaniak a že tam neni jejich Necid a tím mládim do repre asi autor stejně myslel Jarolíma, Suchého nebo Latku!
honziss  09.10.2008 22:59
Mnoho lidí tady asi nechápe podstatu fejetonu.
fantomas  09.10.2008 23:08
Tomanatura  09.10.2008 23:00
100.pro Radu a Barošův gol
ondrovic  10.10.2008 07:28
Tak tenhle článek je dost dobrý,ono to tak prostě je.
šolim  10.10.2008 11:31
Nechci se tím tady zbytečně probírat, protože, co člověk to názor a když v tom navíc někdo ještě hledá Sparťana nebo Slávistu, tak to je úplně o ničem. Můj osobní názor je, že nevidím jediný důvod, proč nevzít do mužstva mladého Necida. Vždyť nemusí třeba vůbec nastoupit, protože to nebude třeba nebo ho tam pošlu jen na pár minut, aby si okusil atmosféru, pokud bude příznivé skóre nebo bude potřeba něco "oživit". V každém případě je to momentálně po Barošovi nejvýraznější postava v útoku.Je neokoukanej a může i překvapit, když to bude potřeba. Určitě uhraje to samé, jako další jména nominovaná do útoku.Zkušenosti může získat i jen pobytem v mužstvu, společnými tréninky. Vyjadřovat se k účasti Vaniaka je úplně zbytečný. To i autor ví, že je to nesmysl. Dle mého názoru tohle Rada nezvládl. Myslím, že byla ideální šance ho teď vzít s sebou!
ital  10.10.2008 12:19
Tohle je názor, který se dá brát. Já mám sice jiný(stejně jako Rada a spousta dalších), ale chápu ho. Ovšem to, co zde napsal alegre v článku a spousta dalších ubulenců v diskusi ani není názor, pouhé brečení zakomplexovaných Slávistů.
Tomanatura  10.10.2008 12:21
alegre  10.10.2008 13:47
itale táhni do..., já nevím kam, do Rumunské socialistické republiky, nebo do Itálie, nebo...
Tomanatura  10.10.2008 14:17
A proč to píšeš mě?
alegre  10.10.2008 14:30
Napsal jsem ITALE!!! Ty jseš tomanatura...
Tomanatura  10.10.2008 14:39
Ale reagoval jsi na mě ALEGRE
honziss  10.10.2008 14:41
Von mi zbořil bábovičku! Nene, zbořil sis jí sám!
alegre  10.10.2008 14:44
Ale tys mi ji počůral! A byla tak dobrá...
honziss  10.10.2008 14:45
Ale mi se nelíbila a potřeboval jsem si ulevit.
Tomanatura  10.10.2008 15:00
alegre  10.10.2008 14:42
Hluboce se omlouvám, psal jsem to v 5:47 ráno a spal jsem u toho...
El_Cid  10.10.2008 12:16
kdy uz konecne nejaky cesky trener prizna, ze to s nasim utokem obecne nestoji za nic? jak by taky mohlo? staci posloucha ty komentare "on goly sice moc nedava, ale hodne toho ubeha a hraje pro tym." tak at hraje v zaloze!!! utocnik musi v prvni rade davat goly, jestli k tomu jeste hraje pro tym, tak je to hezky bonus, ale nic vic!!!!
strato  10.10.2008 12:43
Nikdo ze slávistů tady nebrečí..mnohým navíc unikla podstata fejetonu. Jsem slávista až za hrob a přesto necpu Necida do útoku a ani Vaniaka do brány..proč?? Protože Necid má ještě repre U21..je třeba ještě tam dokázat, jak mu to jde. Jsem jeho velký fanda, ale myslím, že pokud vydrží úsilí, které vyvíjí, tak jeho šance přijde na 100%.. Ani do A týmu necpu suchého apod.. ALE VÁŽENÍ-když to vezmu od zadu..je úplně jedno jestli bude za Čechem sedět Zítka, Drobný, Vaniak..naše obrana!! Proč kurva není v repre BRABEC..dyť náš kapitán..viděl ho někdo proti tý Barce?? (6:1) ..dostal známku 1 .. obrana nám hoří. Je je celkový problém. Střed zálohy?? Rajnoch, Otepka..to jsou naprosto opomíjení hráči!!! A útok?? Koho prosím vás máme na standartky? V premier league nám líta urostlá hora Bednář, který má smrtící palice. Střílí už 3. !!! sezónu góly a to tendenčně ve stoupající formě-skotsko, anglie 2. liga, premier league.. dyť si vemte, že za nepříznivého stavu, kdy je třeba vrhnout všecko do útoku, tak nemáme hlavičkáře.. Jeden nám běhá v premier league, ale proč ho vzít?? Vždyť přece může hrát Slepička, který ať se to sparťanům líbí nebo ne je těžký průměr ligy. Opravdu si myslím, že než Slepička a i než Fenin, který zažíva ústup by tam klidně Bednář nebo i Necid mohl být.. Měl by si rada sundat růžové brýle, nebo náš fotbal zakope více než je ..
El_Cid  10.10.2008 12:49
souhlasim. az na otepku. precejenom ma uz svoje roky a i kdyby se v repre chytil, tak asi do MS nevydrzi. rozhodne ne v takovy forme. je to skoda, ale jeho cas minul
honziss  10.10.2008 13:44
Tak argument, že Ujfaluši hoří jenom proto, že Atlétiko prohrálo 6:1 na Barce je irelevantní. Jeden zápas se mu nevyved (spíš teda celému týmu), ale předtím podávali on i tým kvalitní výkony. A opět budou podávat.
Kdyby Otepka byl o 3-4 roky mladší, pak by jeho nominace byla jasná, ale teď už je to trochu s křížkem po funuse. Ikdyž možná by v těch dvou zápasech mohl být prospěšný.
Giggs  10.10.2008 22:30
Já to říkám pořád,Rada je po nějaký mozkový obrně a Když ocházel ten kouzelník Bruckner tak mu vypláchnul mozek a nechal u nároďáku svého dvojníka,ikdyž Rada je ještě o trošku větší idiot,kam ten náš zkorumpovaný svaz chodí na takové idioty???Měli by vypsat konkurz na nového trenéra,českou republiku může trénovat kdokoliv kdo někdy viděl fotbal a URČITĚ by to bylo lepší.Jinak hezkej článek
Avatyr  10.10.2008 22:56
Některým pisatelům na tomto fóru se nelíbi, že Rada nenominoval Necida, kterému se v posledních zápasech v lize daří do reprezentace, jak již Rada uvedl z toho důvodu, že Necid je nezkušený hráč. Naprosto s ním souhlasím, Necid je kvalitní a nadějný hráč a věřím, že dostane šanci proti relativně slabším soupeřům v naši skupině, kdy bude nejprve nominován a "nasaje" atmosféru v kabině s tím i souvisejíci tlak okolí (ono juniorské reprezentační výběry nejsou to samé co A vyýběr, kde spíše převláda očekávani než nutnost ), který je bezesporu větší než například ve Slávii , budiž mu k tomu pomoci, že jak sám se o sobě vyjádřil je flemgmatik, ale s mladými hráči se má pracovat a hlavne zapracovávat je pomalu aby byli schopni úplne adpatace a aby následně podávali co nejlepší výsledky. Jinak ve výběru nemá co dělat Slepička, Bednáře nechť vyzkouší, ale to raději ať nominuje na další dvouzápas Necida.
spanhel  10.10.2008 23:10
Neměl by tam správně být i Fenin, ve Frankfurtu je to jedna velká bída. Je možné, že bych zkousl i toho Slepičku na úkor právě Fenina, o kterém se píše jen to, že se někde ožral, podpálil si barák nebo naboural auto - vskutku vizitka hodná reprezentanta.
Koneckonců momentálně forma útočníků je jedna velká bída a oživit to Necidem nebo Bednářem chtělo. Svěrkoš mezi námi hraje hovno a je strašně namachrovaný, u Fenina škoda slov a Slepička by se mohl, když už je v reprezentaci, alespoń prosazovat v blbé Gambrinus Lize. Alespoň, že Baroš se rozstřílel, ale nevím, nevím, jestli nám to bude platné, protože ten přiblblý ocásek Rada beztak postaví to svoje prověřené 4-5-1 stím, že záložníci se spíše než na útočení, soustředí na obranu a za jediným útočníkem je třicetimetrová díra, takže je klidně možné, že tam Baroš bude běhat od ničeho k ničemu.
wector  11.10.2008 10:38
Na nejspíš Svěrkoše dolehlo zklamání, že nešel ven. Liga mu nic nedá, poháry +- nic a těch nabídek ze zahraničí mezi náma taky nebylo zase tolik, aby si mohl po večerech vybírat.
ivosek  12.10.2008 21:30
Ach ti ubuleni slavisti, kdy uz vas bude konecne konec??muze mi z vas nekdo rict proc by mel jit Necid do reprezentace?pokud vim tak jeste pred rokem byl jaksi nadbytecny ci spis mozna zbytecny a ted ho tam vsichni cpete a videl ho nekdo z vas proti kvalitnim souperum?nepredvedl vubec nic.To ze da gol Jablonci,Plzni ci Bohemians a Olomouci neznamena ze bude skorovat proti souperum typu Polsko a to ze se mu v jedne sezone dari...uvidime spis jak si povede v U21 a po svem prestupu.Pokud bude strilet za 2 roky uplne stejne nemel by tam chybet ale dnes??

A jak jsem si precetl zdejsi komentare nechcete nahodou vy vsichni aby v repre hrala pulka slavie??prominte ale jmena typu Brabec a Suchy,to si snad ani nemuzete delat srandu
alegre  12.10.2008 22:44
Bravo ivoseku!!! A jména tech spartanu, soucasnych a minulych, tam urcite patri, co? Vcera to predvedli!!!
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.
reklama
reklama
Reklamní sdělení
reklama