reklama
  
Pro zobrazení boxu s titulky vložte do svého webu následující kód:
Add to Google
Přidej na Seznam

Avram Grant dnes do Splitu nepřiletí

20.11.2008 16:34 - Aktuality
Pomalované zdi v centru Splitu vypovídají o názoru části fanoušků (© slobodnadalmacija.hr)
 
Bývalý manažer Chelsea Avram Grant měl dnes přiletět do Splitu, aby se s místním Hajdukem dohodl na spolupráci. Měl již rezervovánu letenku na dnešní den, bohužel byla přebukována na zatím blíže neupřesněný den. Ve Splitu se začala šířit nacionalistická nálada.

V klubu se spekulovalo, jakou funkci by mohl Grant převzít, aby podle svých slov pomohl dostat Hajduk zpět do Evropy. Původně se uvažovalo pouze o pozici trenéra, ale prozatímnímu kouči Ante Mišemu, který postoupil na tento post z funkce asistenta, se v poslední době nebývale daří. I když on sám by podle svých slov vůbec neměl problém dělat slavnějšímu kolegovi asistenta, hlavně, aby to pomohlo Hajduku.

Takže další uvažovaná funkce byla pozice sportovního manažera, který by měl v klubu velké pravomoci kromě trénování. Tohle byla nakonec nejpravděpodobnější varianta. Bohužel se to zkomplikovalo odložením jeho příletu a také šířením nacionalistické nálady ve Splitu. Chorvaté jsou na svou vlast náležitě hrdi a pro ně jsou vzory pouze v Anglii a Německu, ostatní státy v Evropě jako by pro ně neexistovaly. Také proto byla pomalována zeď domu poblíž centra Splitu.

Fanouškovská skupina Torcida, která má od založení podnikatelského subjektu (d.o.o.) v klubu velké slovo, se však od tohoto názoru distancuje a naopak by příchod Granta do klubu přivítala.
Autor: Ugljan / slobodnadalmacija.hr
Počet zobrazení: 1970
Související články
Komentáře (83)
Sashinho  20.11.2008 16:38
avram grant-židovské hovno hmm
Ugljan  20.11.2008 16:39
nacionalismus v Chorvatsku je opravdu velký, ostatně to známe ze druhé světové války, že...
leggos  20.11.2008 17:46
Ten nacionalismus tam Němcům působil nemalé problémy, ale dovedli toho taky dobře využít. Z Chorvatů byly kupříkladu složeny dvě divize SS.
osobnostx  20.11.2008 18:31
?? To rozhodně ne. Většina zahraničních divizí SS měla podhodnocené počty, chorvatské byli navzdory tabulkovým počtům někde na úrovni dvou až tří pluků, které navíc měli slabou až ubohou úroveň, pokuď nepočítáš jako bojovou činost vypalování vesnic, zábor majetku a hospodářských zvířat, vyhánění , zastrašování apod. Nicméně mnoho chorvatů se k různým brutálním bojůvkám přidávalo, ale v zásadě často podle toho kdo měl právě navrh, mnozí mezi lety 1941 - 1944 změnili stranu až 4 x ....
leggos  20.11.2008 18:50
Samozřejmě, že zaostávaly daleko za nominálními stavy, ale divize to byly. Alespoň oficiálně tedy. Jejich bojová činnost se skutečně sestávala z vypalování vesnic, vraždění a etnických čistek, takové prostředky tehdy obvyklé u protipartyzánského boje. Byly špatně vyzbrojeny, nicméně stáel to byly divize SS (13. horská Handschar a 23. horská Kama). Tady je ten rozdíl mezi kvalitou jednotlivých divizí, elitní formace jako Leibstandarte Adolf Hitler, Das Reich, Totenkopf byly kvalitou a výzbrojí někde úplně jinde.
Ugljan  20.11.2008 18:35
no já jsem to samozřejmě myslel tak, že většina Chorvatů byla a je s Němcema. A pokud ve válce nepomáhali v uniformách, pomáhali tak, jako píše "osobnostx". Akorát je to tam všechno o něco později, noc křišťálových nožů by tam probíhala pravděpodobně někdy v této době, když už mají po národní válce a mají čas zase vymýšlet kokoťárny
Norman Whiteside  20.11.2008 18:50
Noc křišťálových nožů???
leggos  20.11.2008 18:51
Však jo, já souhlasím, jen jsem to chtěl uvést jako zajímavost, většina lidí to asi neví.
Radin  20.11.2008 19:56
To se maj čím chlubit,jsou a byli to vždy pomatení extremisté :-)
lubo125  21.11.2008 06:09
Název jek řišťálová noc V noci z 9. na 10. listopadu 1938 v celém Německu vypukl protižidovský pogrom, který bývá označován - poněkud závádějícím a eufemistickým - názvem křišťálová noc (německy Kristallnacht). Pogrom symbolizoval a urychlil vyostření nacistické protižidovské politiky v roce 1938.

terry  20.11.2008 16:42
Má na víc
Talkers  20.11.2008 16:42
Všude se najdou idioti
robertocarlos  20.11.2008 17:02
a ten prst patří komu?
Talkers  20.11.2008 17:06
Mě... Musím se pochválit za tak dobrou myšlenku.
robertocarlos  20.11.2008 17:07
Tomanatura  20.11.2008 17:17
mNě
Talkers  20.11.2008 17:23
Pato.cz  20.11.2008 17:45
Neříkals náhodou, že takovéto hrubky nikdo kromě mě neřeší?
Tomanatura  20.11.2008 18:06
Říká ti něco slovo poškádlení, popřípadě legrace?
kancik  20.11.2008 18:08
Šak Tě teď škádlil...
Pato.cz  20.11.2008 18:08
A tobě?
Tomanatura  20.11.2008 18:47
Mně to z tvé strany opravdu jako škádlení nepřipadá, zvlášť ne po naší předchozí debatě.
Pato.cz  20.11.2008 18:57
Nu, přesvědčovat tě o svých úmyslech nebudu.
Pato.cz  20.11.2008 19:10
Nemyslíš, že by bylo lepší zakopat válečnou sekeru?
Tomanatura  20.11.2008 19:12
Nechť se tak stane.
Pato.cz  20.11.2008 19:13
Amen.
Vitus_Urbo  20.11.2008 19:10
Fedro  20.11.2008 16:53
Měl by se vrátit do Anglie, nebo do Německa v těhle ligách by mu to sedělo. Pak by ho třeba Chorvatsko vzalo
Aranea  20.11.2008 17:02
"Chorvaté jsou na svou vlast náležitě hrdi a pro ně jsou vzory pouze v Anglii a Německu, ostatní státy v Evropě jako by pro ně neexistovaly"

To je docela zajímavý...zrovna jedny z nejmultikulturnějších států v Evropě
Ugljan  20.11.2008 17:05
no ono je to trošíčku jinak, ale to jsem nemohl napsat do článku. Chorvaté tyto země sice berou jako svůj vzor, ale veskrze jen s nacionální tématikou. Pokud u nás nějací pitomci plkají, že je zde rasismus, poslal bych je do Chorvatska. to by teprve viděli pogromy!
kancik  20.11.2008 17:11
Tak o rasismu většinou plkají žlutí a hnědí...
Aranea  20.11.2008 17:18
Takže to berou spíš historicky? Protože momentálně není VB a Německo zrovna vzorem pro nacionalisty, to spíš Rusko, možná Itálie.

Jináč u nás ten rasismus je ve velký míře, akorát víc latentní, než u Chorvatů. Přeci jen Češi nejsou zvyklí nějakým násilným způsobem prosazovat svůj pohled na věc, takže to není tak viditelné.
Ugljan  20.11.2008 17:23
to jsi napsal rozumně, zřejmě studuješ filosofii nebo tak něco. Berou to svým založením, jsou pro diktaturu, čistou rasu atd..Nemyslel jsem, že by VB a Německo byli vzorem pro nacionalisty, spíše tak, že co se v těchto dvou zemích řekne nebo udělá, to je pro ně svaté bez ohledu na nacionalismus, který propagují jinak nade vše! Takto je to správně napsáno
stas87  20.11.2008 17:34
kolkol percent obyvatel chorvatska je zidovskych?ja myslim ze aj v chorvatsku su zidi
Ugljan  20.11.2008 17:39
tak podle mne ani %, nevydrželi by tam. Samozřejmě jsou vyjímky. Obchod tam však drží Albánci, ti mají veškeré zlatnictví apod.
stas87  20.11.2008 17:44
a su tam stale strety chorvatov a srbov?alebo je uz relativny klud?
Ugljan  20.11.2008 17:46
je klid, obě země teď svorně nenávidí Slovince
ManRED  20.11.2008 17:11
Hov.da chorvatské.Grant má podle mě ještě na víc.
Yanek  20.11.2008 17:22
Každý nový fanoušek co tu v životě nebyl tak se sem dojde podívat a na titulní straaně vidií Avram Grant židovské hovno...
no dobrý no
Yanek  20.11.2008 17:23
Tak si eurofotbalzíská hodně určitě velmi hodně nových fans
Roger  20.11.2008 17:46
Chorvati ukázali, že jsou to v mnoha případech jenom takové "slovanské opice"
kancik  20.11.2008 17:47
Tak to my taky...
Roger  20.11.2008 17:49
Obyvatelstvo ČR je slovanské sotva z půlky...
kancik  20.11.2008 17:51
No vidiš, já se jako slovanská opice cítím...
Roger  20.11.2008 17:56
Ciť se jak chceš. Koneckonců je to tvoje věc, každý se nějak cítíme já se cítím spíš jako něco mezi skopčákem a keltem, trošku střihlé slovanem...
Talkers  20.11.2008 17:57
Kelt na našem území? Nevím nevím,nakolik to tak je...
Roger  20.11.2008 18:02
Tak to co tady žije je ve skutečnosti takový hybrid, nazývající se Slovanem. Ve skutečnosti je to mix Slovanů, Románů a Germánů... i potomstvo Keltů zde z pravěku zůstalo...
kancik  20.11.2008 17:58
Nj, ale necítím se jako Čech...
Ugljan  20.11.2008 18:01
faktem je, že když v Chorvatsku (starověké Ilyrii) kvetla civilizace, tak my jsme tady ještě lezli po stromech...
kancik  20.11.2008 18:02
No někteří mi připadají, jako by lezli po stromech doteď... (víme kdo)
Ugljan  20.11.2008 18:04
kancik  20.11.2008 18:05
No, ono to může mít i faktický význam... Pokud se jedná o přepadení v parku...
Roger  20.11.2008 18:06
jo, ale to bylo předtím, než do toho prostoru napochodovala armáda tupých opic z východu.
kancik  20.11.2008 18:07
Roger  20.11.2008 18:09
čemu se divíš romano-slovano-germánský spoluobčane?
kancik  20.11.2008 18:10
Že mi připadáš jako jedna tupá opice odněkud z Chabarovsku nebo ještě dál...
Roger  20.11.2008 18:12
konzervativní tupec je tady ale někdo jiný
kancik  20.11.2008 18:24
To je mi novina...
stas87  20.11.2008 18:10
je vidiet ze o chorvatsku vies velmi teraz citam ze chorvatsko bolo osidlene uz za rimske rise a potom to bolo byzantske
Ugljan  20.11.2008 18:12
však jsem to psal, bývalá Ilyrie. Něco fakt vím
spanhel  20.11.2008 20:45
Grant by musel být blázen, aby tam šel.
bruce  20.11.2008 20:56
Chorvati jsou jako národ hodně v pohodě, ten jejich nacionalismus je pro ně vlastně "životní nutností" - jinak by tu už dávno nebyli.....je třeba se na to ale dívat ve všech souvislostech a v celkovém kontextu. Jenomže tady se tod často dělá tak, že se vypíchne nějaká "událost" - zbaví se souvislostí, vytrhne se z kontextu a hodnotí se středoevropským pohledem - a pak je z toho ta "hrrůůůza"

Navíc Chorvati mají i svého římského císaře - Dioklecianus - který jim celkově hodně pomáhal např. vybudoval překrásný Split...

a Hajduk je pro Granta výborná volba, nejsympatičtější klub kontinentální Evropy....
hudec  20.11.2008 21:01
Nó, mistr promluvil, zřejmě nějaký filosof či odborník na "chorvatskou otázku", navíc zná i trochu historii Jinak Hajduk by pro Granta určitě nebyl ideální volbou, myslím a doufám, že tam trénovat nebude.
Ugljan  20.11.2008 21:07
Já se samozřejmě z celkového kontextu na to dívám, takto byl napsaný i ten článek |Bohužel jsem netušil, že to to tady zvrhne v diskuzi o cikánech...
Getzo5  20.11.2008 21:08
Clanok bol dobry, zvrhle myslienky sa proste vyskytuju, s tym sa neda nic narobit
bruce  20.11.2008 21:18
tak se asi shodneme, že nějaký odpor k cikánům není rasového charakteru, protože "cikán" je člověk žijící cikánským způsobem života - a je jedno jestli to je nějaý "white trash" z Lonodnu nebo Rom z Litvinova
herbage  20.11.2008 21:24
No když jsi nakousl ten Litvínov, tak tohle je moc. http://www.youtube.com/watch?v=dvircjaRX8c
Zvláště hláska: "Ty kurvo špinavá česká." na 13letou holčičku.
Stejně tak na výzvu předložení průkazu totožnosti odpověď: "Hovno ti dám."
A pak policisté, nic jsme neviděli, nic neslyšeli, tak hlavně že je vše v pořádku. Hlavně že ten hajzl, mimocohdem místní pán podsvětí a pasák, který má pdo palcem i místní policii veřejně hanobí náš národ. Proč ho nikdo nezažaluje? Je vše natočeno, tak ať sedí.
Tomanatura  20.11.2008 21:29
Však od toho tu jsou jiní, policie je v tomto značně zanedbatelná.
stas87  20.11.2008 21:33
ty si neaky naivni nie?policajti si od toho nechceju spinit ruky s tym nikdo nic neurobi lebo korupcie je uplne vsade
bruce  20.11.2008 21:38
všichni jsou posraní z té politkcké korektnosti, takže se každý cíkánů bojí - protože jít s nimi do konflliktu vždy smrdí průserem - oni začnou brečet, naběhne tam ta banda vyžírků v čele s Džamilou, Uhlem a romskými aktivisty ověšenými zlatými řetězy - a ti pošlou stížnosti do Bruselu - a tam jiní vyžírkové rozhodnou samozřejmě ve prospěch těch ubrečených cikánů - no a policajt je bez práce a skončí jako ochranka v Tescu, kde se mu zase jiní cikáni budou smát přímo do ksichtu
herbage  20.11.2008 21:42
Bohužel, ale člověk nemůže nci dělat a chudáci řadový policisté trpí. Jestli budou platit zákony jen pro někoho, tak na to cikáni brzo dojedou a budou trpět bohužel i ti nevinní.
Tomanatura  20.11.2008 21:42
Toto je už omílané donekonečna, ale většina cigánů ti nebude posílat žádné stížnosti na rasismus. Cigán se cítí být pouličný mafián, ten se nebude ohánět zákonama.
bruce  20.11.2008 21:46
ty stížnosti posílají vyžírkové, kteří mají z těch cikánů dobrý kšeft- Uhl a podobná banda společenských příživníků
herbage  20.11.2008 21:48
Jó, když si vzpomenu na Českou Sodu, tam dávali cikánům a Uhlům slušnou sodu, dneska yb to pro politickou korektnost neodvysílali.
Tomanatura  20.11.2008 21:57
Nevím, kdo je Uhl, momentálně je ale generace cigánů (hlavně díky Americkým půl dolarům) někde jinde.
stas87  20.11.2008 21:51
aj moj tatko je zandar(dufam ze cesi pochopili)a take veci pocuva dost casto a nemoze s tym nic robit do drzky im dat nesmie nadavat taky nie tak co ma robit?? zakonmi sa ohanat nebudu lebo ich nepoznaju ale zakony o socialnych davkach to vedia do posledneho pismena
Tomanatura  20.11.2008 22:00
Ono je to už hodně ověnčené, svět se mění a cigáni taky. Dnes jsou jiní, než před lety.Jak píšu nahoře, hlavně ta nejnovější generace.
kancik  20.11.2008 22:20
Ne zažalovat, rozpíchat ho nožem...
herbage  20.11.2008 22:26
To u nás v Klatovech jedn udělal stejnýmu hajzlovy, které mlátí i holky a šel před soud přes protesty celého města. A pak maj lidi věřit v právní stát.
http://klatovsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/cele-mesto-fandi-obzalovanemu20080930.html
bruce  20.11.2008 22:31
tak zákony tu jsou od toho aby držely plebs na uzdě - vůči státu - tzn. že nejvyšší postihy jsou za daňové úniky, za penězokazictví a za zločiny vůči státu......no a to jak se plebs mezi sebou navzájem žere je až v druhém (spíše třetím) sledu zájmu našeho státu.......
kancik  20.11.2008 22:33
Já jdu spat a připravti se na zítra, co zas ty kurvy budou před šoklou vyvádět... Dobrou...
Ol!ver  20.11.2008 21:50
Asi tak,Chorváti sú sympatickí a s tým nacionalizmom máš pravdu...
pavellkrenek  20.11.2008 21:56
Netřeba zapomínat, že něco jiného je nacionalismus a něco jiného je prachsprostý antisemitismus z obrázku u článku… Na druhou stranu chápu, že se jedná o dílo jen několika hloupých fans a má nulovou objektivitu.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.
reklama
reklama