Pro zobrazení boxu s titulky vložte do svého webu následující kód:
Add to Google
Přidej na Seznam

A znovu a znovu...

28.04.2008 20:44 - Názory a komentáře
Sklopené hlavy mají slávisté na jaře každý rok nejen kvůli soustředění (© superslavia.com)
 
Rok se s rokem sešel a zase je tu stará známá písnička. Slavia už tradičně prohospodařila svůj pracně budovaný náskok a ze druhého místa se dívá na záda Spartě. Fanoušci těch hráčů v sešívaných dresech musí mít opravdu masochistické sklony.

Každý rok je to ten samý song. Sparťanům zní tenhle evergreen jako rajská hudba, slávistům jako když přejíždíte nehty po školní tabuli. Tak by se dalo charakterizovat i letošní fotbalové jaro.

Zatímco rudá mašina válcuje jednoho soupeře za druhým, udýchaná slávistická lokomotiva už poztrácela všechno, co si na podzim nadjela a pomalu ale jistě nabírá zpoždění. Že se jí ho povede ještě před příjezdem do cílové stanice dojet, nevěří snad ani její strojvůdce Karel Jarolím.

Na podzim Jarolíma velebili všichni. Postoupil s klubem poprvé v historii do Ligy mistrů a navíc s ním hrál snad nejlepší fotbal v celé galaxii. Podle redaktorů Sportu určitě. Jenže v zimě asi géniovi přeskočilo, protože jeho nákupy chápal málokdo.

Že místo Vlčka přišel Toleski se Střihavkou, to se dá pochopit. Ale dál? Blažek - nula. Marek Jarolím - to samé. Uchytil se snad ještě Jaroslav Černý z Českých Budějovic. Jenže o tom pak Jarolím řekne, že neunese boj o titul. Proč tedy přišel? Kvůli němu neměl jistotu na podzim zářící Pudil, kterého pak v Teplicích zesměšnil veterán Verbíř.

Korunu všemu ale nasadila Slavia poslední den přestupového termínu. Martin Abraham přišel ze Sparty za deset milionů korun. Že toho moc neodehrál a proslul hlavně extempore s rozhodčími na teplických Stínadlech, to bylo Jarolímovi jedno. Stejně jako zvěsti o jeho problémové povaze. Sparťané doufali, že nasadili do kožichu příslovečnou vešku a nedávná Abrahamova kontroverze s asistentem Řehákem jim dala za pravdu.

Děkovný dopis pošlou fanoušci rudých po sezóně nejspíš také Davidu Kalivodovi. Dlouholetý náhradník v červenobílém jim sice dal v derby gól. Pak se ale nechal hloupě vyloučit, umožnil tak Spartě vyrovnat a navrch připojil neproměněnou penaltu v dalším kole v Plzni. Ač se slávisté dušovali, že je to nezlomí, zvládli už jen těsně porazit Liberec. V dalších dvou kolech nepřidali ani bod. Navíc jejich penaltové exekuce baví republiku už čtyři týdny. Načal to Kalivoda. Díky Davide!

Jarní prokletí Slavie měl zlomit Vladimír Šmicer. Muž přezdívaný Štístko, velký fotbalista. Jenže na jaře a vlastně už i na podzim to byl spíš smolař. Těžko říct, jestli by s ním v sestavě Slavia uspěla lépe, ale mám takový pocit, že ne. Ten klub je zkrátka prokletý.

Nedávno jsem četl na internetu článek, v němž stálo, že Slavia by ligu nevyhrála, ani kdyby v ní hrála sama. Asi na tom něco pravdy bude. Třeba se to změní s novým stadionem, ale o Věčně druhých se budou za pár let vyprávět legendy. To, co slávisté předvedli loni a hlavně letos, totiž nemá obdoby. Jejich fanoušků už je mi opravdu upřímně líto. Většina z těch, co znám, už poznala, že za jejich trápení nemůže počasí, rozhodčí, Leška nebo Košťál. Za to si jich cením a za to s nimi, ač ze druhého břehu, soucítím.
Autor: Jiří Fišara
Počet zobrazení: 2421
Komentáře (86)
fantomas  28.04.2008 20:56
vicici:

1)Jarolím (nepochopitelné tahy - Vorel, dva def. záložníci)
2)Vedení (dovolilo Jarolímovi víceméně prohospodařit všechny peníze z LM a dalo mu na co si ukazal)
3) odchod Švece (prostě se dalo počkat, nemužu si pomoct )
4) Jarolímovo "randění" s repre (tak snad hned řeknu "ne!!", ne pane Jarolíme? Takovéhle otálení jen narušilo atmosféru v kabině, sem o tom přesvědčen)

o další faktory opětovného selhání se s váma (ale raděj jen se slávistama) rád podělím
fantomas  28.04.2008 20:56
*vinici
Talkers  28.04.2008 21:04
1)Jarolím - přestupy v zimě? Střídání Vaniaka Abrahám
2)Vedení - Nebyly všechny peníze na přestupy z vlastních přestupů? Vlček,Švec?
3)Randění s repre - tak tady bych vinu rozhodně nehledal...
fantomas  28.04.2008 21:13
2) určitě něco na to padlo!
3) já ano...vim o čem mluvim, na jaře sem videl každej zápas slávie a je to prostě znát, ten herní utlum ještě větší
Talkers  28.04.2008 21:16
Tak co jsem koukal,tak za přestupy jste dali nějakých 50M korun a dostali jste nějakých 25 za vlčka?
Ale to spíš je na tobě doplnit ifnformace... já nevím,kdo za kolik přišel...
fantomas  28.04.2008 21:20
no tak asi tech 5 mega padlo navíc, ale i tak, ta druhá část toho 2. bodu platí
spanhel  28.04.2008 21:05
Hrajete od začátku jara špatně, v tom bych problém neviděl. (4)
fantomas  28.04.2008 21:12
no tak ale na začátku aspon naky ty výhry byli, ted ne...je videt jasný herní utlum od ty doby co Jarolím randí s repre
spanhel  28.04.2008 21:22
To už je dost zoufalé svádět na Jarolímovo koketování s repre...
fantomas  28.04.2008 21:24
a ještě řikej, že to je naprosto v pořádku 2 tejdny mlčet, pak se sejít s Koštálem a nakonec vyjádřit oddanost Slavii
spanhel  28.04.2008 21:35
Za tím, proč jste na druhém místě, hledej něco jiného. Víc není co dodat...
fantomas  28.04.2008 21:39
já vypsal víc faktoru, které dají dohromady krizi...
spanhel  28.04.2008 21:42
Ale ten jeden je nesmysl.
fantomas  28.04.2008 21:46
ty aby si se mnou taky nekdy souhlasil
spanhel  28.04.2008 21:48
Umíš vůbec příjmout kritiku nebo s tím máš problémy? Pozastavil jsem se nad jedním bodem...
fantomas  28.04.2008 21:50
já na tom furt nevidim nic nesmyslnýho a nevidel na tom nic nesmyslnýho ani Bosák a redakce Sportu, ale prosim...
spanhel  28.04.2008 21:54
Tos mohl ty důvody neúspěchu opsat všechny ze sportu. A třeba nad "katastrofálním prodejem Vlčka" bych se pozastavil taky...
fantomas  28.04.2008 21:56
řikal to i Bosák, to si jen potvrzuju svuj názor, nic neopisuju jo, ten prodej Vlčka sem chtel taky napsat, ale on sám chtel ještě ven a zrovna jemu proč bránit?
spanhel  28.04.2008 22:10
Podle mě prostě Slavia neunesla tlak spojený s bojem o titul a fakt, že jim Sparta šlape každým kolem na paty - a z toho se jednoduše sesypali.
Vlček chtěl zkusit zahraniční angažmá a nabídka klubu jako je Anderlecht se neodmítá, ve vedení Slavie to moc dobře věděli, takže mu správně v odchodu nebránili. Finance taky hrály svou roli, ale Slavia by si stejně nedovolila nabídnout tolik, jako Anderlecht.
fantomas  28.04.2008 22:11
no dyt... jo to s tim katastrofálním prodejem jako napsal sport jo? Já ten dnešní nečetl, to s tim randěnim tam bylo už dřív...tlak udelal smaozřejmě taky svý
sterda  29.04.2008 19:41
Přesně tak, o tom to vůbec nebylo.
fantomas  29.04.2008 19:42
ale já neřikám, že to bylo jen kuli tomu, ale podíl to na tom má určitě
jesterka  29.04.2008 12:00
Ten útlum byl už i před tím než začal s repre randit..ale nevím proč tak protáčel sestavu..
fantomas  29.04.2008 14:20
byl předtim, to netvrdim že ne, ale řikám, že timhle se prohloubil
lexess  28.04.2008 20:57
no k tomu Kalivodovi je to trochu krutý ne? ... všehny možný penalty dal, mimochodem loni s teplicema zaridil obrat a vubec predkolo LM, a proti Ajaxu se taky trefil... nemyslim ze zrovna on by na tom mel vetsi zasluhu nez ostatni ... jinak z pohledu slavisty smutnej, ale pravdivej a dobre napsanej clanek
vandertom  28.04.2008 20:59
jo, a zajistil bod se Spartou...
lexess  28.04.2008 21:01
bez nej by sme o ten gol prohrali
fantomas  28.04.2008 21:02
ale kdyby nedal ten gol, prohráli bysme dost možná, protože při tý standardce by ani on navíc nepomohl. Navíc bez něj bysme jen těžko postupovali přes Ajax a sezona by byla v tahu uplne. Zápas se Spartou taky (ta remíza) nebyl vubec rozhodující (ani Plzen), prohráli sme si to v Teplicích a ted doma se Žižkovem
vandertom  28.04.2008 21:05
jj,však jo,je mi ho líto,jak si ho každej svačí, i slavisti....přitom je to odchvoanec, vyrustal tam od maloučka....je mě ho lito....je to dobrej hráč, a bez něj byste nebyly tam kde jste! A ten naskok jste si podelaly v tech Teplicich, se zizkovem to vygradovalo
IZZY  29.04.2008 21:14
Tak my si ho nepodavame,podava si ho autor clanku,jiste Spartan jak vidno ja ho akorat tak lituju ...
fantomas  29.04.2008 21:22
Talkers  28.04.2008 21:00
pěknej článek... třeba Eden pomůže...
marzik  28.04.2008 21:12
-Kopy-  28.04.2008 21:03
"Načal to Kalivoda. Díky Davide! "

Todle jediné se mi na tom článku nelíbí. To už je moc, stačii tamty 3 řádky o něm.
lexess  28.04.2008 21:05
nejhorsi na slavistickym jaru je, ze ten kdo je sesadi z podzimniho trunu je S*alta ... proc to nemuze vyhrat treba Brno, Liberec, Baník, Teplice? ... to by se to rozdejchávalo líp .. no titul uz je pryc, ted verim v záchranů nás - kladna , doma sme dali ostravu 3:0 tak venku vyhrajeme aspon 1:0
marcocruz  28.04.2008 21:05
Zajímalo by mě, komu fandí autor tohoto článku. Protože podle mě by sparťani neměli psát o slavii a naopak. Protože pochybuju, že pokud by byl pan Fišara sparťanem a slavia vedla, napsal to samé zadýchané parťanské lokomotivě.
PJ  28.04.2008 22:09
Jistě že nenapsal, ale určitě by se našel slávista, kterej by se toho s radostí ujal (ahoj Alegre)
fantomas  28.04.2008 22:13
já sem tady taky
spanhel  28.04.2008 22:15
Až bude Real oslavovat titul, můžu o tom napsat? Zaměřím na podstatné věci - jestli oslavující fanoušci dělali ve městě bordel, popřípadě co všechno zničili, přidám tam nějaké kontroverzní zápasy Realu, které je dotlačily k titulu a ochutím to vlastním názorem na věc.
Dr. Kyslík  29.04.2008 00:13
A já bych na konci přidal druhý pohled na věc.
alegre  29.04.2008 00:46
Ja kdyz ten clanek o Slavii napisu, tak to asi dopadne jeste hur nez od Spartana. Nechte mne vydychat...
spanhel  28.04.2008 21:08
Jirko ty ruďochu jeden, ty sis tu Slavii musel vychutnat...
-Kopy-  28.04.2008 21:10
jiri - fcb  29.04.2008 06:30
jj
spanhel  28.04.2008 21:14
Ve Slavii potřebují kvalitního psychologa. Hodně dělají hlavy a pokud je ještě stresuje poblázněný Jarolím, tak to jinak dopadnout nemohlo.
nunnys  28.04.2008 21:19
S tím Abrhámem souhlas,jsem rád že ho Sparta prodala a že ho čapla Slavie,tak to už opravdu nemohlo dopadnout líp.Blažek prej 1.liga v chlastání,taky dobrej kauf.Myslím že Spartě hodně pomoh návrat Sivoka,jedinej pořádnej přestup je někdy víc než nakupování kdekoho,kdo je volnej
Pogec  28.04.2008 21:47
přesně tak, Jarolím nabral každýho volnýho somráka
maxiperko  28.04.2008 22:33
mě přišlo taky divný, proč konkurent sparty na titul bere někoho, kdo ve spartě sedí... tím se ale ukázalo že sparta má prostě kvalitnější kádr a titul bude mít zaslouženej... z apodzim určitě, třeba se jim jaro tak nepovedlo, ale nikdo není dokonalej
Cenda  28.04.2008 23:29
Jo kdyz je v tymu kazdy 2 machr,4debil a maji trenera,ktery se pri 2 penalte v zapase diva do zeme neni se cemu divit.Maji cekem stesti,ze vykopali tu LM nebo by byly za uplne trotly.
PINQIN  28.04.2008 23:46
když už píšeš o debilech, tak věz, že se ti neshoduje podmět s přísudkem (viz "byly")...

Jinak článek je hodně ostře napsanej, je vidět, že ho psala nějaká rudá kůže, a třeba vůči tomu Kalivodovi je to až nefér (konkrétně to sarkastické poděkování), udělat z něj skoro jeden z hlavních důvodů zpackanýho jara - už třeba za to, že na podzim byl hodně platnej. Jinak je ale pravda, že z toho jarního kolapsu se stává pomalu folklor..
Cenda  29.04.2008 00:28
Stim byly mas mozna pravdu mozna ne.Pri soucasne krizi,nemohoucnosti ba az neschopnosti je to velice tezko nejak casove vystihout.
alegre  29.04.2008 00:47
Zatímco rudá mašina válcuje jednoho soupeře za druhým, 15x 1:0 a plichty v Olomouci a na Bohemce! Opravdove Pendolino!
nunnys  29.04.2008 00:55
Lepší jen tak tak supící pendolino,než stará lokálka,která ani nedojede do cíle
alegre  29.04.2008 00:58
ja vim, ja jen hecuju, ale to si piste ze se pustim do clanku na oslavu jednookeho vojevudce z Letne. Tohle Jirkovi nedaruju!!!
nunnys  29.04.2008 01:03
Já myslim,že kdokoli vyhraje naši ligu,tak je jednookej,to bych tam ani nepsal,mohlo by se ti to třeba příští rok vrátit jako bumerang
alegre  29.04.2008 01:06
Ja teda v Boja neverim, ale kdyby tak on dal a tim bumerangem jsem pristi rok dostal do palice! Vubec mi nebude vadit kdyz po zasahu zustanu jednookym kralem z Edenu!
nunnys  29.04.2008 01:13
Ti věřim,ale asi by to chtělo opravdu angažovat, klidně za těžký prachy, kvalitního psychologa
alegre  29.04.2008 01:20
Ja nevim, porad si myslim, ze problem je nekde jinde nez v psychice. Posily vybira trener, kdo odejde take rozhoduje on. A ze to tentokrate opravdu nevyslo, je z velke casti chyba Jarolima. A kdyz se k tomu prida to neustale michani sestavou, staveni hracu na mista kde nikdy nehrali... Pak samozrejme prijdou reci typu, ze si vsadili na vlastni prohru, atd.
Felix DeSouza  29.04.2008 01:36
Jarolím určitě velkej díl viny, to je jasný, ty jeho dva DM při slávistický ofenzivní kreativitě, to může napadnout jen génia, psychopatický tahy s gólmanama, to už je mimo příručky klinické psychiatrie, ale popírat tu famózní sebedůvěru slávistů, tu jejich víru ve vlastní schopnosti, když opravdu už několikátej rok stahujou kalhoty sedm verst před brodem, to přeci nemůžeš
ivosek  29.04.2008 15:21
no myslim ze 1:0 sice nevypada jako valcovani,ale kdyz behem toho zapasu se nastreli tyc,nekolik dalsich sanci a souper ani jednou nevystreli na branu tak je to valcovani (teda krome CB a JAB),ale rozhodne oproti vykonum slavie je to valcovani,protoze ona soupere ze spodku tabulky porazela golem v posledni desetiminutovce...
Kapřík  29.04.2008 01:02
Vcelku - až na tu pasáž o chudákovi Kalivodovi - výborný článek. A souhlasím se spanhelem, tam už pomůže leda psycholog...
Felix DeSouza  29.04.2008 01:18
Autor místy prokazuje talent! Vygradované, vypointované, stylizované... Snad jen "Díky, Davide" je takové, no, budu slušný, zbytečné. Ale po delší době člověk může u sportovního článku ocenit i téměř literární kvality
alegre  29.04.2008 01:21
Ty nectes moje fejetiny???
alegre  29.04.2008 01:22
Tedy fejetony, samozrejme! Malem jsem napsal "voloviny"!
Felix DeSouza  29.04.2008 01:32
Freudovský přeřeknutí? Nic ve zlým...
Felix DeSouza  29.04.2008 01:32
Zas tak dlouho sem nechodím, abych věděl, který jsi. No a jestli to bude takhle příjemné počteníčko, tak už se těším
alegre  29.04.2008 01:32
Dobra, dovolim se predstavit: Vilém Hodr
Felix DeSouza  29.04.2008 01:38
Fajne Budu se těšit na fejevolotóniny!
nunnys  29.04.2008 01:30
Jarolím asi má největší vinu,s tím rotováním mančaftu,další chyba je podle mě Abrahám,to je prostě neřízená střela a ta psychika,to už prostě ke Slavii patří,stačí když se podíváš pár let dozadu.Nám pomlo,že se vrátil Sivok,protože s takovou obranou nám fakt stačí hrát na 1:0.
citizen  29.04.2008 06:31
Bohužel, ten, kdo dělá do fotbalu, anebo mu fandí musí s článkem jenom souhlasit. Já, jako pravověrný slávista musím říct, že jsme OPĚT za PITOMCE v téhle republice. Kašlu na nějaké dílčí úspěchy, znám spoustu slávistů, který se tím chlácholí ( jsou to blbci), ale na to já seru. Nikdy nedokážeme sezónu dotáhnout do zdárného konce. Další alibi z našich řad: v EDENU to bude mnohem lepší. Jóó další alibistické prúpovídky z našich řad. Ono to totiž už na podzim herně skřípalo. Ty zbytečné remízy. Karel je sice dobrej, ale Bílek ho zas strčil někam... Jet na Oxford za litr ? To bych se tak akorát mohl posrat v kině. Kdo s mým příspěvkem nesouhlasí ať mě klidně pošle do prdele, mě je to jedno.
satan_666  29.04.2008 09:43
no jo bylo jasný že si nás zase někdo na paškál vezme,ale sami jsme se nabídli těma trapnýma výkonama teď,podzim a jaro je jako nebe a dudy a ani podzimní úspěchy tohle zklamání rozhodně nevymažou,těžko tyhle výkony rozdejchávam,ale zimní nákupy stály opravdu za h..souhlas jen s Toleskim a Jardou Černym,zbytek slabý,a jak to začlo s Abrahamem dobře tak to taky šlo brzo do kytek-jednoznačně největší blbost!nezbývá než doufat pro příští sezonu že ho i s Vorlem a Blažkem pošle vedení pryč,pořádně to vyčistí,jinak to dopadne stejně,ne-li hůř
kroko35  29.04.2008 12:23
Ale Blažek je u vás na hostování ,ne ?A za Abraháma díky :-)
kroko35  29.04.2008 12:22
Sem spartan ,ale nijak mi nepřipadá ,že by Sparta válcovala jednoho soupeře za druhým jak se píše v článku
torres.speed  29.04.2008 13:20
Od 14.kola jste nedokazali prohrat!!
ivosek  29.04.2008 15:24
Clanek vynikajici,ale stejne si nemyslim ze je jeste hotovo,protoze jestli se slavii vrati letosni dost casta stestena a Sparta neporazi ted Brno tak to bude jeste napinavy,proste je rozhodujici zapas Sparta - Brno,jestli Sparta vyhraje tak je uz mistr ale jestli ne tak slavie haluzove vyhraje v olomouci a jeste to bude zajimavy,takze vrchol sezony uz tuhle nedeli...
vandertom  29.04.2008 15:32
malý háček...V Olomouci nevyhraje Slavie....s takovou formou,a psychikou snad Slavie v Olomouci nic moc nepředvede a odveze si do Prahy max. bod
hajan  29.04.2008 15:41
tak nevim jestli zrovna tyhle hráli nejlepší fotbal v cely galaxii kdyz i na Arsenalu dostali 7..... takze bych moc neprehanel
vandertom  29.04.2008 16:24
v té formě v jaké hrál Arsenal by tam prohrál snad každej!! a to že dostali 7 gólů, z nich nedělá o nic horší tým než je třeba Zlín,kterej taky dostal 7
Cenda  29.04.2008 17:08
Fuj vubec mi to nepripominej.Takovy trapas.Snad jedina kanka letosni sezony.Mozna druha by se dala vyhledat s vysledky v domaci soutezi.Delat doma vic bodu tak hrajem o intertoto.
yogurt  29.04.2008 17:40
chtělo by to reagovat
Cendo, Cendo...
Fugas  29.04.2008 18:36
super článek, naprosto výstižnej...... je to masochysmus takhle trápit ty sešívky i když oni už sou na to zvyklý.
Tenhle rok už postavili stadion a vyhráli hokej, kdyby měli přidat i titul ve fotbale tak by toho na ně bylo už moc - nemuseli by to rozdejchat
ACS forever
alegre  29.04.2008 21:45
Milý Fugasi, trápit sešívky neni masochismus, ale sadismus! Pleteš si pojmy...
mafuko  29.04.2008 20:24
Nejsem fanda slavie ale titul jsem ji pral!Ale co chcete po Jarolimovi ktery meni sestavu kazdym dnem !! Ten by si zaslouzil trenovat nekde horskou ligu a posledni tym te ligy i tam jsou klepsi treneri !!!!!!Prosadil si synacka kery hraje hovno!!!!
7777777  03.05.2008 23:25
Máš pravdu je to tak!Sparta-MISTR!
SirDavid  04.05.2008 12:55
jako vždy
SirDavid  04.05.2008 12:55
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.